Älskar er<3

Hejsan, jag har faktiskt glömt att skriva att jag var hos morfar i söndags...

Tänkte ta och berätta lite historier som kommer upp när man sitter och tänker tillbaka i tiden. Plus att jag tänkte ta och berätta lite om min morfar, eftersom jag inte har gjort det tidigare. Förut har all fokus varit på min mormor. Men nu ska jag faktiskt ta och berätta lite.

Som sagt vi var och hälsade på min morfar. eller gammelmorfar blir det ju då. Efter att mormor dog så var han tvungen att skickas på ett ålderdomshem i Matfors. Och i söndags för den första gången som jag faktiskt var och hälsade på. Det var mycket känslor som väcktes. Jag tycker verkligen synd om honom. Han har förlorat det som han älskat mest här i världen. Och blev "Ensam" kvar. Man ser så tydligt på honom att det värmer när man kommer och hälsar på. det märks att tycker om sällskap. Alltså om jag fick bestämma skulle jag ta med honom hem för jag ville verkligen inte lämna honom där. Det kändes inte normalt. Dom ska bo på Ejdervägen 3 i Bredsand. så är det bara, det har varit så i 17 år nu. Jag vill bara att dom ska finnas för alltid. Önskar det fanns någonting man kunde göra för att det skulle ske. Men vad gör man. man måste gå vidare.

Sen kan jag ju berätta en rolig sak med morfar. Har man frågat honom om det skulle bli någon tomte i år. Då har han alltid sagt under så länge jag kan minnas. "Nej det blir ingen Tomte, och inga julklappar för den delen heller" Så skön kille. Han har alltså alltid sagt det. Varje år. Och jag var bara tvungen att fråga honom nu också om det kommer någon tomte. Och det var såklart samma svar. Hahaha, morfar du är bara för rolig du. Haha, och nästa gång vi skulle dit så lovade jag honom att jag skulle ha med mig snus. Hah, det är också rätt roligt, han har snusat i typ 100 år känns det som. Och även fast han är på slutsträckan så ger han det inte upp. utan han kommer nog lämna oss med en snus under läppen.
Aja vet inte riktigt vad mer man kan säga.
Morfar du betyder, Vi älskar dig!
/Felix



Mormor & Morfar<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0