Måndag - Jobbat..

Hejsan

Idag har jag hjälpt min farfar igen ute i stugan. Det har varit ganska jobbigt måste jag säga. Började dagen med att vakna runt 9 tiden. Det var fan as längesen man klev upp så tidigt. Herregud. Aah sen käkade jag frulle, och sedan drog det i väg till farfar. Jag var ju i tid dit. men det var fan inte han . Hahaha, så skällde lite på honom. Vi började att lasta in saker i bilen som skulle ut. Det var allt ifrån stenplattor till burkar. Jaa jag förstår inte hur man kan spara så mycket skit. Herregud. Aah sen efter kanske 4-5 vändor så var äntligen allt ute. Då åkte vi ner på kvissle till momangen. Det satt verkligen fint efter att ha jobbat hårt.
Efter en välförtjänt lunch så fortsatte arbetet ute i stugan. Då skulle vi först ta över allt med båten och ställa det på andra sidan. Det blev väll också en 4-5 vändor antar jag. Eftersom farfar inte kan bära så fick ju jag göra allt skit arbete. Men vafan får man pengar för skiten så går det väll bra. När väl allting var över på andra sidan så skulle det upp från bryggan till en annan stuga. Men det gick rätt fort. så jag var väll klar runt halv 4 nån gång. Så nu sitter jag här.
Sen måste jag bara berätta att jag har sett en död säl idag med. Den hade legat i viken ute hos farmor och farfar. Så några fiskare hade spännt fast den vid bryggan tills det var någon kille som skulle hämta den. Aa , den var stor som fan herregud. man blev ju lite smått rädd;) haha naerå. Men det var ganska fräckt tyckte jag iaf.
Nu ska jag sitta här ett tag sen ska jag vara med jessica som ska sova här. eller ja vi ska ner till mamma.
Ni får ju höra av er ifall ni vill göra nått skojj.

Hare bra . Hejdå!



Uppdatering ikväll eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0