Fredag - Tänkte ta och skriva en krönika..

Hejsan, som ni ser i rubriken tänkte jag ta den här dagen till att skriva en krönika.
Ämne: Sport...

Som ni alla vet så är ju mitt lag Djurgården. Men bara för att jag gillar Djurgården menar jag inte att jag tkr att dom är bäst i världen. Det har jag aldrig sagt heller. Självklart försvarar man sitt lag om någon annan kommer och säger något opassande om laget. Saken är den att jag är extremt less på alla som hackar på mig för att jag håller på Djurgården. Vissa tar jag på skämt men andra blir man bara så otroligt less på. Ni håller på det ni vill jag håller på det jag vill. Jag ser faktan ni ser ja i princip ingenting. Så försök att se det som igentligen är rätt. Satt och snackade igår med en viss person. Nämner inga namn, antar att personen ändå kommer att skriva en kommentar på det här ändå. Jag menade att det kommer bli en intressant match mellan Djurgården och Timrå. Som i Sundsvall alltid har varit lite utav en viktig match. Eftersom jag borhär så är det många som är emot Djurgården. Och det fakta att jag håller på dom men bor här. Aja åter till saken. Vi snackade lite om matchen och båda höll med om att det skulle bli en intressant match, och brukar oftast sluta med små måls marginaler. Det blir ganska ofta en nagelbitare om man säger så. Men sen så är det ju också så att Djurgården är både en Ekonomisk och supporter mässigt en starkare klubb. Inte för att jag säger att Timrå har dåligt tryck på arenan. Tvärtom det är trevligt stämming. Men saken är den att det är många som har svårt att se det ur en annan vinkel. Det ska alltid vara det lag dom håller på som ska vara bäst. Men jag menar, hur många medlemmar har Timrå ik i supporter klubben. Strax över 1000? eller någonting åt det hållet. Men sen så är det inte lika många som står och sjunger på matcherna. Det är knappt att det är hälften. Så det skulle kunna varit bättre.
Djurgården har 4000 medlemmar i bara supporter klubben. Sen har dom 13000 i själva klubben. Och så många tar inte ens E:on in. Så statistiken talar för sig själv. Saken är den att anledningen till att det inte blir någon satsning till Timrå är 1. Det är för långt att åka. 2. Det är en dåligt planerad arena och har bara en borta sektion för 200 personer. Sen spelar det inte någon större roll om det skulle komma en satsning. För E:on är byggd så att man inte kan få en riktigt känsla mellan supportrar för att ståplatserna är på samma kortsida. Det är ganska konstig planering tycker jag iaf. Sen får ni säga vad ni vill. I år på försäsongen har Djurgården sålt 400 säsongsbiljetter och det ökar kraftigt hela tiden. Så äntligen ska vi få igång klacken och visa att vi är faktiskt en av Sveriges bästa supporter föreningar.

/Felix Karlsson.

Kommentarer
Postat av: jess

2008-10-03 @ 17:25:09
Postat av: jess

Hahaha, ja antar att du inte menar mej?

2008-10-03 @ 17:25:40
Postat av: Ståhlberg

Ännu värre gubben, 150 biljetter har bortasektionen, iaf när det är vi som kommer på besökt. Bra skrivet iaf :)

2008-10-12 @ 17:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0