Onsdagens mönster - En höstdag

Hej, idag äre ju som dom allra flesta vet onsdag. En helt vanlig onsdag om ni frågar mig. Det är ju lite tråkigt igentligen när man tänker efter på att onsdagarna ser likadan ut varje vecka, palla. Eh jaa just nu sitter jag på svenskan som igentligen skulle ha varit en ellära lektion. men dom hade bytt eller vad det nu var frågan om. Men iaf det kan ju vara nyttigt med lite Svenska också ibland. Vi håller på att träna inför nationella provet. Det kmr bli kanske roligt tror jag trots allt. Men ändå rätt så svårt. Eller ja inte den skriftliga delen. Jag är ju som ni alla vet en rätt bra argumenterare. Jag kan lätt få fram det jag vill ha sagt. För att sedan få några på min sida i frågan också. Så jag kommer nog välja en krönika eller så kommer jag ta debatt artikel. Det blir nog det enklaste valet för min del.

Höst!

Ja det är sant. Hösten är här, tillbaka till bitterheten. Om ni verkligen tänker efter så äre faktiskt sant att man blir lite bittrare på hösten och vintern. Utan att man igentligen vet om det, men jag som funderar på det mesta har klurat ut det. Men sen kommer ju allt det bra med hösten och vintern. För det första ska jag ju fylla år. Vilket inte är så långt kvar nu, det är ju bara 14 dagar. Fast det kommer ju inte bli sån stor skillnad att bli 17 år. Typ ända är att man blir 1 år äldre liksom, sen äre 1 år kvar tills man blir 18. Det kommer ju därimot bli soft. Men sen efter man har fyllt år kommer ju snön. Sen blire ju också julafton och nyårsafton. Så det är ju en del att se fram emot. Om man säger så. Så med hösten så kommer det ju inte bara dåliga saker. Det är ju ganska vackert också om man säger så. Det är ju fina färger och det blir en mysig stämmning.

Jaa det är väll dags att man rundar av här då. Om ni vill göra någonting ikväll kan ni ju alltid höra av er.
Tjarå:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0