Krönika, Signerad Felix Karlsson.

Konstiga saker vi lever för!

Alltså om ni tänker efter, visst är det rätt så konstiga saker som vi lever för. Det är allt från kärlek till familj, pengar till karriär. Eller det kanske det är det vi är här på jorden för, vi är så fruktansvärt giriga när det gäller i princip allting. Det är liksom alltid, jag har så lite pengar denna månad. Ja men om du hade skippat att köpa en massa saker som du senare kommer på att du inte behöver så kanske du hade haft lite mer kvar.
Det är så sjukt, det finns ju även de personer som lever för att arbeta ett helt år. Sedan när dom får semester så ska dom liksom åka utomlands. Det är de som har fått dom att arbeta så hårt hela året. Men i slutändan så kanske det inte var så väl lyckat när man bara tar sig till Grekland. Jag förstår ibland inte hur folk resonerar. Det är alltid ett måste liksom, men det är aldrig någon som har tvingat er till att göra någonting. Ni vet man har ju sina ursäkter till föräldrar "Jag ber om ursäkt för att jag hade roligt igår, det gick lite pengar" Men vad ber ni om ursäkt för?. Det är erat liv, era pengar. Det finns ingen i världen som ska kunna styra erat sätt.
Så sluta lev efter andras behov, lev som du själv vill. För man lever ju som ordspråket säger, bara en gång.

Kanske man ska ändra rubriken för denna till "Levnadssätt" Det lät mer passande i detta sammanhang. Så det gör jag, byter ut rubriken och fortsätter skriva ett tag.

Ska man hånas för att man har gjort en sak man själv trivs med att göra?
- Alltså saken är inte att dom som hånar tycker illa om det du gör, utan för att du gör det du gör. Och att dom inte är stark nog att stå emot grupptrycket för att göra det dom själva vill. Det är ju det som styr oss, som tidigare nämnt. Det är kompisarnas och alla i din omgivning som styr hur du lever. Du är så engagerad i att bry dig om hur dom andra ser på dig att du helt glömmer bort att leva det liv som du tilldelats av dina föräldrar.
Jag kan inte komma och säga att jag är något undantag. Tvärtom det finns saker som jag bryr mig om att vet hur andra tycker och tänker på saken.
Men det är bara så det är, det går liksom inte att ändra på.

Har du några funderingar över detta?
Hör av dig!

/Felix Karlsson

Ps: Lev dagen som om det var din sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0