Luciafirande

Idag är det som ni vet 13/12 vilket innebär att man ska fira lucia och det gjorde faktiskt vi idag. Det är inte en berättelse om vad jag gjort idag. Jag vill bara visa hur fin min bror var när de hade sitt lussande på dagis.



Sen har jag faktiskt tänkt på en sak angående detta med lucia. Det är liksom 30 minuter man står i kylan och kollar på 4-6 åringar som knappt sjunger och de är inte särskilt bra. Men endå så är man där, jag vet inte om det beror på att man kanske tycker att man behövs där. Men samtidigt så kände jag mig stolt över att stå där och se på min 4åring till bror sjunga och se så strålande glad ut. Det var verkligen lycka på ett sätt. Men sen att själva idén med luciatåg för dagis barn är totalt idiotiskt så måste jag faktiskt medge att det var en trevlig och mysig stämmning där. Samt att det snöade gjorde ju bara att det blev ännu bättre, det kändes för första gången på riktigt som om det var dags för jul.







Lite bilder, och min fula bror får vara med också!

/Felix


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0