Saker och ting förändras med tiden

Jag har funderat lite här under julhelgen så att säga. Det är inte alls samma sak med julafton längre. Det är som vilken dag som helst, bara det att nu är man tvingad att vara hemma hela julaftonskvällen så att säga. Men det är ju samtidigt mysigt men det är som sagt inte samma sak längre. Jag satt och kollade på Viktor (5 åriga bror) när tomten kom och när han fick julklappar. Man såg liksom spänningen i det hela, men det var inte alls samma sak för oss som är äldre. Man lär sig uppskatta de små sakerna som t.ex. maten det är något man har lärt sig uppskatta mer och mer med åren. När man var mindre låg man sömnlös och det var jättespännande att tomen skulle komma med paket. Men nu är det borta, Julen har mer eller mindre försvunnit in i vuxen världen kan man säga.

Jag ska bryta min kodex och faktiskt berätta lite för om våran julafton. Det är ju såhär eftersom jag har skilda föräldrar så måste man kompromissa med julafton, för båda föräldrarna har ju nya släkter på olika håll och det är mycket folk. Så vi har en liten julafton hos en av föräldrarna på julaftons morgon. Detta år var det hos mamma vi skulle vara på morgonen för att käka gröt lunch och för att senare öppna alla paket från henne och hennes sida av släkten så att säga. Sen vid halv 3 tiden så går vi upp till vår far för att fira kvällen där. Detta skiftar dock varje år så nästa år är vi hos pappa på morgonen. Ja ni förstår kanske?
Det är liksom ganska mycket folk man hinner träffa eller det brukade iaf vara så. Det var ovanligt lite folk iår måste jag faktiskt säga. Men det blir väll så antar jag.

Jag var också ut igår på Juldagen med Simon, Johan och Christian. Det var trevligt och det kommer nog göras några år i rad nu, vad vet jag. Så man är lite trött idag för man kom ju hem vid 4:a tiden inatt.

Jaja nu har jag brytit min hederskodex och skrivit om vad jag gjort 2 dagar. Men det kommer bara upprepas 1 gång till, det blir antagligen nyår som det kommer att ske.

Ha en bra fortsättning allihopa!

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0