Baby, im troublemaker.

Hejsan

Nu ska jag faktiskt ta och blogga riktigt , vilket inte är gjort på några dagar. Men nu är det dags. Tänkte ta och berätta för er vad jag gör på APU:n.
För er som inte vet så är jag på Mittsverige vatten. Där dom har hand om hela sundsvalls vatten nät. vilket är intressant att lära sig en del om. Visserligen kan det lukta lite på vissa ställen. Men för det mesta så är det fräscht. I måndags var det mest introduktion på förmiddagen. Sen på eftermiddagen så var jag och tobbe på lite besök runt på olika anläggningar. Det var typ det jag gjorde första dagen.
Sen på tisdagen så var jag med Per på morgonen en stund och kollade lite värden ute på slam. Men var bara med honom till 9:e fika. Sen åkte jag med Leif. Vi var och kopplade ett elskåp ute på Ljusa nedre. Det är alltså en pumpstation. Den ska renoveras därför monterade vi dit ett nytt elskåp. Det som är kvar att göra där för oss nu är att fästa kablaget på insidan. Vi skulle ha gjort det idag men.
Idag onsdag så var jag med Leif på förmiddagen. Vi skulle först till Ljusta Nedre då vare tänkt. Men vi var tvungen att åka till Fillan verket som ligger i tunadal och kolla lite temperatur mätare som missvisade på rötkammaren. Men det fixade nog till sig på eftermiddagen. Ska höra imorgon.
På eftermiddagen idag så var jag till skolan. För jag har en kurs som går som heter Lokala Datanät. Vilket verkar vara en riktigt nyttig kurs. Och jag hoppas på att det blir roligt.
Det är ungerfär hur min vecka har sett ut sammanfattningsvis.

Vill bara passa på att säga att dom jag jobbar med är hur roliga som helst. Det är sjukt vettu, dom berättar så mycket historier och det är bara glädje i gruppen hela tiden.Det är verkligen en bra stämmning. Vilket är trevligt när man arbetar.

Ni kanske vill veta hur mitt schema för dagarna ser ut.

07.00   Då börjar man. då kommer man in, byter om och dricker lite kaffe.

09.00   Då har vi 9:e fika, då blire kaffe igen och lite skitsnack

11.00 - 12.15/12.30 LUNCH

14.00    Fika

16.00    Hemgång.

Hahah, som ni ser så är det verkligen bra tider, vilket jag uppskattar mycket;) hahaha.
Jag ska ta och visa lite bilder.

Elcentral



Överdelen av pumparna i Ljusta nedre



Fika rummet





/Felix


Kommentarer
Postat av: jossan

haha ja men det är ju lika bra :D

2009-01-15 @ 17:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0