Hm..

Hejsan.

Bloggen ska uppdateras. Det är viktigt u know. Man måste ju eller hur, annars känns det som om man har glömt något. Jag tycker egentligen att det är ganska sjukt för att jag bloggade typ inge mycket alls i somras. Men nu är det typ hela tiden, dock så är det ju vinter nu så man har ju mycket mer tid liksom. Men aah ändå jag kanske håller på att bli en blogg nerd. Jag vet inte.
Sen har jag funderat på, vem är det man skriver för? egentligen det är liksom ingen som blir tvingad att läsa någon annans blogg. Sen vad äre som jag gör som är så viktigt? det händer typ aldrig någonting. Men ändå är det folk som läser. Jag säger inte bara det här för att ni ska sluta läsa, tvärtom det är roligt när ni läser. För då märker man att personer bryr sig liksom.

Sen har jag tänkt på en annan sak också. När det är krig någonstans som nu i Gaza där dom har gått in med en massa marktrupper och det är det ena och det andra. Iaf så läste jag på aftonbladet idag, att det var en svensk som var fast i kriget. Men hallå?!?! det är liksom kanske 50000 om inte fler personer som också är där. Är det mer synd om svensken då bara för att han råkar vara svensk? Alltså det där är egentligen så typiskt svenskar. Det är alltid mest uppmärksamhet om det är en svensk med i händelsen. Om inte en Svensk skulle vara där så skulle inte händelsen bli uppmärksammad överhuvudtaget. Det är rätt sjukt. Kan vi bara sluta bry oss så mycket, eller åtminstonde sluta lägga oss i.
Just det, jag skulle ju ta och säga det med. Har ni någon gång bråkat med ett syskon eller kanske en förälder. Aah ellerhur, då vet man hur det är när någon lägger sig i det man diskuterar med personen man bråkar med. Precis är det ju med krig, ellerhur. För när Irak och Iran eller vafan det nu är för land krigar. tror du att det löser någonting när några andra länder lägger sig i?, nej det skapar bara större problem. För det slutar alltid med att den ena parten kommer bli mer uppretad för att den inte fick någon hjälp. Eller för att den tycker att det utomstående landet inte har något med saken att göra. Så jag tkr att världen bryr sig för mycket. Det bråkas varje dag. Men det blir inte bättre av att fler är medverkande i bråket ellerhur.
Alltså jag skulle kunna hålla på hur länge som helst. Jag ska bara ta upp en sak till. Det här med att Sverige säljer sina JAS plan och andra militäriska varor. Alltså hallå tänker ni inte på att ni kommer själva att använda er av samma saker sen om det skulle bli krig mot Sverige. Men då kan alla andra länder Sveriges vapen, liksom då har dom redan ett sätt att försvara sig emot Sverige. Det är rätt sjukt att ni säljer militär hemligheter bara för att visa er som snäll. TÖNTIGT SÄGER JAG! Sverige ska sluta vara ett sånt mesigt land.

Nu kommer jag få en massa kritik för det här. Men jag säger bara det som andra inte vågar.

Skit samma..:) allt jag hade för idag. Skriver ett inlägg sen om hur dagen har varit i övrigt.:)

Hare bra

/Felix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0