Sammanfattning 2008/ Starten på 2009

Jaa då var 2008 över och vi har nu kommit till året 2009. Det är mycket minnen man har från året som har varit. Jag vill först och främst ta och tacka alla som har varit med 2008, det har varit ett underbart år. Det har varit så mycket som har hänt, dock både bra och dåliga saker. Men om det inte händer något tråkigt kan man ju inte lära sig att uppskatta det som är roligt. Iaf så tänkte jag ta och dela med mig om lite händelser som jag var med om 2008.

Först och främst ska jag ta och berätta om att jag hade mitt första riktiga förhållande förra året. Det var med en tjej som heter Jessica, antar att alla som läser den här bloggen känner till det men iaf. Vi blev tillsamman 12/1 -08 och vi var tillsammans i 8 månader och det var både upp och ner. Men jag kan säga att jag har lärt mig en del nya saker och sen så har jag lärt mig att man ska uppskatta det man har och inte slänga det åt sidan. Dock så säger jag inte att vårat förhållande var sämst. Verkligen inte, det var verkligen underbart. Men som sagt allt som har en början måste ha ett slut.
På vårkanten så var jag ju också till Åre med familjen och det var ju riktigt klockrent, liksom en tradition eftersom vi alltid har vecka 17 där så är det liksom det som gäller. Sen så måste jag ju också ta och berätta att jag gick ju ut 1:a året på Gymnasiet också. Betygen jag fick då var dom bästa jag har haft någonsin, jag har fler VG än jag har G det är jag riktigt nöjd med. Men allt handlar ju om att man ska göra det som man tkr är roligt. Vilket jag tycker att det jag gör i skolan är. Så då blir det lättare.
Sommarlovet 2008 är ett sommarlov jag aldrig kommer glömma. Dock för att man träffade lite nya personer sen så ska man inte ens tala om hur galet GF var. Men det kunde ju varit lite bättre pga lite saker som hände där. Jag tänker inte gå in på vad som hände. Sen så under sommaren så blev jag mycket bättre kompis med Josefin "Jossan" och som en bonus så fick jag med hennes kompis Alexandra på köpet:) hahaha kan man säga så. Aja ni förstår. Så nu är dom väldigt nära vänner, eller iaf som jag ser det. Eller vad säger ni tjejer?.
Iaf så är jag väldigt glad över att vi är vänner. Sen övrigt så var sommaren klockren. Det var mycket roliga kvällar och jag vill ännu en gång tacka alla som var delaktiga.
Sedan kom ju den omtalade skolstarten igen. Man tänkte att 2:an på gymnasiet inte skulle vara så svår. men när vi drog i gång med en riktig rivstart så var det nästan som att man kunde skjuta sig själv. Det var liksom stressigare, allt skulle gå så fort. Det var ju bara jobbigt så då blir man ju lite skoltrött. Men aah jag kämpade mig igenom en termin där. Sen han jag också fylla år på höstkanten. Den 4:e November då small det och man blev 17 år. Det är liksom mindre än ett år kvar tills man får ta körkortet. Vilket jag ska ta direkt. Verkligen, så jag kommer att köra nästa nyår. Så att alla vet, det är bara att ringa.
Sen så vet ni ju hur Julen var och allt det där.
Nu ska jag bara ta och berätta lite om nyår.

NYÅR!

Vi spenderade hela eftermiddagen nere vid Ljungan med familjen. Alltså på mammas sida då. Med mina morbröder och deras fruar och barn. Där grillade vi och käkade mat och bara myste liksom. Det var riktigt skönt faktiskt det har jag inte gjort tidigare på en nyårsafton. Så det hoppas jag kan urarta sig till lite utav en tradition. Sen så var det bara att dra hem och duscha och göra sig i ordning och sen så käkade jag lite hemma. Sen stack jag iväg till Bredsand där det var party hos Simon. Mycket trevligt med gamla bredsands polare. Vi sjöng lite singstar och jag vann ju fler matcher än jag förlorade iaf. Sen körde vi kortspel och vi hade riktigt roligt bara.
Sen var det tänkt att jag skulle in till hamnen och träffa Jossan och Alex men jag missar ju såklart bussen. Som då också var den sista. Vilket inte var så roligt. Men jag fick göra det bästa av sistuationen och hänga kvar med Bredsands barnen. Vi gick ner till nedre bredsand så vi var där på tolvslaget eftersom dom skjuter fler raketer och grejer där nere. Så träffade vi simon och johans föräldrar och jag önskade dom gott nytt år. Sen så gick alla upp till Adrian och hängde en stund. Sen kom pappa och hämtade mig vid 1 tiden i bredsand. Det var trevligt att få hämtning , tack pappa. Sen när jag kom hem så hade dom fortfarande full håll igång. Och jag var med ett tag sen så blev jag så trött så jag skulle gå och sova. Då blev jag helt plötsligt yr, och får upp lite av det som jag har druckit. Men det var en engångföreteelse. Så det var bara att torka upp. Sen sova, sen vakna med huvudvärk:) men det är sånt man får ta.

Aah det var 2008/starten på 2009:)


/Felix


Kommentarer
Postat av: jossan

vad duktig du vart på att skiva måste jag säga!!!

absolut, jag bara instämmer på allt du säger:)

2009-01-01 @ 20:29:31
Postat av: alexandra

ja de var ju asbra att vi lärde känna varandra:) vi är riktigt bra vänner nu anser jag med:D

2009-01-04 @ 16:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0