Det blir inte alltid som man tror.

Alltså det känns som om jag knarkar bloggande nu. vet inte varför det har blivit så. Men jag känner bara ett starkt behov av att skriva här. Det kanske bara är bra eller?

Jag ska också sluta skriva om "mina dagar" jag menar så bra är det inte att berätta om vad min dag har handlat om. Jag menar det är inte ens intressant. Sedan börjar alla inlägg med.. "Idag har jag.." det är inte ens roande att läsa.

Jag har en fundering till som kom precis, tänk er denna situation. Du har precis allt du vill ha, du lever verkligen din dröm och du tänker att det knappast kan bli bättre. Undrar egenligen om det är någon människa som är riktigt nöjd. Alltså man saknar ju alltid någonting. Det kan man inte komma ifrån, för man kan ju inte göra allt på samma gång. Men samtidigt så har man uppfyllt en dröm så skaffar man sig en till. En människa kan nog inte leva utan att ha en dröm, hela livet går ju ut på att du pressar dig själv till att uppnå något du kan vara stolt över.
Men frågan är om man har allt så har man inget mer att leva för.

Saker som gör dig till en drömfri människa:
Du är ekonomiskt oberoende.
Du har allt du någonsin har drömt du hade när du var liten.
Du känner för att åka iväg någonstans, och inget hindrar dig.
Du har precis insätt att inget kan stoppa dig från att köpa det du önskar dig.
Några förslag?

Det kanske inte är så roligt att vara rik.

Aja bara en massa pladder från en pöjkvasker i norrland.
Hade !
/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0