Michael Jackson, Konstig uppståndelse?

Felix funderar:

Ja den som har missat att "The king of pop" är död har ju inte mycket att tänka på. Men jag tycker att en sak är konstigt med bortgången av kungen. Visst han var bra, men nu helt plötsligt är han bäst i världen. Han är den mest nerladdade artisten, samt så är han den största snackisen runt om i världen. Jag förstår inte varför det måste vara så att man inte blir någon legend förän man dör. Det är ju inte så att det är nya låtar som Michael Jackson säljer nu, efter hans bortgång. Utan det är ju dom gamla skivorna, och såklart får vi inte glömma bort samlings CD:n som har kommit ut. Det är så sjukt egentligen att han inte var mer uppskattad under den tid som han levde. Det är något som jag nog aldrig någonsin kommer förstå.

Visst visst, det är tråkigt att han är borta. Men man skulle kunna känna att det är mest "wannabees" som liksom skriker efter honom nu när han är borta. Ni hade hela erat liv på er att skrika efter honom förut. Men det kanske är nu som det där ordspråket "man vet inte vad man har förän det är borta" passar så bra in.

Jag vet att det kanske kommer kritiseras det jag skriver, men jag älskar verkligen MJ's låtar och det har jag alltid gjort och kommer troligtvis göra. Men jag älskar dom inte mer nu bara för att han är död liksom.
Tänk på det i framtiden, det gör ingen skillnad för den avlidne att inte få ta del av den kärlek som ni ger til den efter att personen avlidit.

Tänkte avsluta detta med en rad!

"I'm starting with the man in the mirror"


Kommentarer
Postat av: sanna

word felix!

2009-07-11 @ 15:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0