Jag ska.

Alltså jag har ju som ni vet lite funderingar. Samtidigt som jag inte alltid förstår varför det ska vara på ett sätt för att det var så igår?

Alltså det jag tänker på idag är att ni vet den här situationen när man sitter på middag hemma hos någon, eller om man pratar om att man har varit på middag. Sen kommer man in på vad man åt, alltså har man själv tillagat det så vet man ju vad det är i. Men jag skulle aldrig komma på tanken att berätta för någon annan som var där vad det var i? Alltså det jag menar är att om vi säger såhär, ska försöka få in er i bilden här nu.

Exempel: Du sitter på middag hos din farmor, du tycker såklart att middagen är jättegod. Det finns inte så mycket annat du kan säga i detta läge heller. Men sen när du berättar det för din kära farmor hur gott du tyckte det var, då ska hon helt plötsligt börja berätta vad receptet var liksom. Men du kommer ha glömt vad hon sa 2 sekunder efter att hon slutat prata.

Förstår ni vad jag menar?
Det är liksom rätt onödigt med alla dom som ska berätta hur dom har gått tillväga med att skapa denna makalösa middag. För det slutar ändå med att du kommer ringa personen vid ett senare tillfälle och be att dom skriver ner det och mailar det. Har jag fel eller ska alla sluta att berätta vad det är i?

Sedan förstår jag inte riktigt heller varför vuxna människor har så svårt med förändringar? Eller varför dom inte förstår oss ungdomar som har en dröm. Allt livet handlar om idag är att må bra, ha mycket pengar, gott sällskap samt ha en frisk familj. Det är det livet handlar om idag, tydligen så har inte resten något med saken att göra. Jag menar vem bryr sig egentligen om att det är fattigt i alla U-länder? Om alla på hela jorden som kunde undvara 10 kr så har vi mer pengar än vad han som är rikast i världen har? Alltså jag menar det bör ju räcka till att bygga upp samhällen där det är fattigt.. Förstår inte vad problemet är? Men om ni verkligen går vidare i tanken, så kommer ni som jag har gjort. Upptäcka att det finns egentligen ingen som bryr sig, eller orkar engagera sig i att göra något åt det.

Ja nu har ni fått lite insikt i vad jag tänker på.
Samt så kanske ni har fått lite självinsikt. Så nästa gång du käkar, skiter, duchar, dricker vatten, köper något åt dig själv, eller tänker ta ditt liv. SÅ ÄR DET ALLTID NÅGON JÄVEL SOM HAR DET SÄMRE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0