Haha, det är roligt egentligen

När man ser närmare på situationen så är det ganska så roligt egentligen. Men först och främst ska jag ta lite bakgrundsinformation. Det är såhär att vi har börjat med Samhälle på skolan nu, där det faktiskt blir en hel del intressanta diskussioner. Och jag har tänkt mer än vanligt idag, det har varit fram och tillbaka med allt. Det är allt från vem fan är det som har kommit på orden vi använder? Men jag hade som prakt exempel i skolan idag att det kanske finns "aliens" men vi kanske bara har fel benämning på vad det är. När en person hör Alien så tänker man grön, slämmig, äcklig sak. Men varför skulle dom inte kunna finnas här runt omkring oss? varför skulle inte en "Alien" finnas bland oss vanliga människor? Det är inte helt omöjligt, right?

Jaja jag ska inte förvirra er nu, men jag har bara en del tankar som är helt otroliga. Jag har fått höra det från typ alla. Det är roligt tycker jag, att tänka steget längre. Som t.ex. en sak som är det roligaste som finns är att ifrågasätta religioner. För så mycket fel som de som är kristna eller muslimer eller jehovas eller vad som helst har haft går inte att rätta till. Jorden går under då eller då, jaja håll infon till er själva puckon. Jag vet inte om det jag skriver här är att häda. Men jag menar bara att det verkar bara lite svårt att tro att det ska vara en "Almighty" En alfa och omega. Det är lite konstigt också isf varför han låtit oss människor sköta utvecklingen sedan den dagen han skapade jorden.

Man kan spekulera mycket i det där. Men jag är säker på vad jag tror och tycker. och det är inte med religionen.


/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0