Alla val vi gör!

Alltså jag satt här i min ensamhet och funderade lite. Jag funderade mest på de val vi gör hela tiden, om vi hade en guide att visa och berätta för oss vilka av dessa val som egentligen är värda att göra. Det är liksom hela tiden, du väljer att göra allt som du gör på en dag. Det är liksom val du har gjort, som t.ex du väljer att äta, du väljer att sova, du väljer att se film, du väljer ja iprincip allting. Men sen kom jag också och tänka på att det finns faktiskt en hel del saker vi inte väljer. Eller kan kontrollera men samtidigt så när sådana saker händer så är det oftast i rätt tillfälle. Exempel på saker man inte väljer måste ju vara de flesta känslor man har, right? Eftersom om du blir förälskad i en person har du ju inte valt detta själv, det är liksom något som du känner. Du kan inte välja vem du ska tycka om liksom. Du väljer inte heller om du ska vara glad eller ledsen, det är något som kommer av de val du gjort utöver känslorna. Det är något som jag tycker är ganska så, vad ska jag använda för ord för det ska låta rätt. Häftigt skulle man kunna utrycka sig. Den som aldrig väljer att göra något är död. Och ingen, jag menar verkligen ingen kan säga att det inte var ens eget val som gjorde att man handlade på det viset man gjorde i situationen. För du har ju valt att gå med på något du sedan kommer att ångra.

Oj jag känner mig väldigt filosofisk nu. men det var bara en såndär sak som kom upp i huvudet på mig. Så tänk efter nästa gång, det är inte någon annas fel än ditt eget att det blir på det viset det blev eller hur.

/Felix

Ps: Jag tycker du ska tänka efter på det jag skrev om känslor jag har inte valt att tycka om dig, gör det bara ändå. Och det är jag glad för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0