Dag 5 - Vad är kärlek?

Jag har ju inte riktigt varit på allerten så jag tar dag 5 nu. Så jag ska försöka förklara vad kärlek är, är det verkligen så enkelt? Kan man göra det med text ens?

Jag gör ett försök. Kärlek är när man har hittat en person som man verkligen bryr sig om och som man verkligen inte kan klara sig utan. En person som gör att det pirrar i magen när man umgås och som får en att känna sig sådär varm som bara kärlek kan.
Jag antar att om man inte har upplevt kärlek kan man inte heller föreställa sig hur det känns att vara del av det. Eftersom det är en känsla som man inte kan köpa eller som man kan bestämma sig för att känna.

Jag vet ärligt inte hur jag ska beskriva det på ett mer komplex sätt. Jag kan säga såhär, till er som varit med om det förstår vad jag pratar om. För er som inte varit med om det, det kommer till er en vacker dag med.

Men en sak som är negativt med kärlek är att det finns 2 sidor av kärlek, positivt och negativt. Eftersom man kan inte alltid tro att kärlek inte kommer med positiva känslor. Man kan också bli fruktansvärt sårad och då är kärleken bland det värsta som finns.

Ja det var min uppfattning antar jag.

/Felix:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0