Namnbyte

Ja några av er kanske har sett att jag har ändrat mitt namn. Och det är inte en såndär facebook sak som jag bara gjorde utan jag har alltså ändrat mitt namn och heter numera Felix Blomqvist. För många så kan det kännas fel att byta namn men detta är ett beslut som jag funderat på sedan jag var 16 år. Det är inte för att jag inte tycker om Karlsson sidan eller något åt det hållet. Det finns ett antal anledningar till att jag gjort detta, det är dels för att min gammelmormor och gammelmorfar heter så, sedan för att det inte finns så många på mammas sida som heter Blomqvist längre. Det är snarare mina morbröder och min gammelmorfar. That's it, tror jag. Och jag nudå förstås. Men jag känner bara att Blomqvist är mer exklusivt och det är aningen lättare att få fram ett ansikte på en person med ett annorlunda och ovanligt efternamn.

Men som sagt jag har inte gjort det för att lämna Karlsson släktet utan för att jag vill föra namnet vidare.

Jag kommer troligen inte byta URL på bloggen för det innebär att jag måste göra en ny, vilket jag inte orkar egentligen. Men vi får se vad som händer i framtiden, isf så kommer det att komma ut här först.

Ha de gött så länge

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0